Svobodní: Tendr na mýto je projevem neschopnosti státního aparátu

Témata:

Výběr provozovatele mýtného systému potvrzuje, jak špatným hospodářem je stát. Výsledkem neschopnosti státního aparátu je předražená správa, která místo příjmů určených na opravy a výstavbu silnic, zásobuje kasu provozovatele.

Podstatou veřejné zakázky musí být zajištění výběru mýta s možností plovoucího tarifu: výše poplatku za vjezd na placený úsek závisí na časovém úseku dne a týdne podle toho, nakolik v daném čase poptávka převyšuje kapacitu komunikace. Technologie výběru má být čistě volbou provozovatele s tím, že veškeré náklady nese právě provozovatel. Pouze takto lze dosáhnout efektivnosti při nakládání s penězi nás daňových poplatníků.

Spolu s tím Svobodní navrhují snížit mýtné, aby dopravci měli motivaci jezdit po dálnicích a vybraných silnicích I. třídy. Snížení mýtného povede ke zlepšení stavu na silnicích I. a II. třídy, kamiony zbytečně nebudou objíždět zpoplatněné úseky, protože se jim to nevyplatí.

Republikové předsednictvo Svobodných


KONTAKT:
Martin Rumler
tiskový mluvčí strany Svobodných občanů
mluvci@svobodni.cz
773 697 985

Ohodnoťte článek:

(1 hlas)

Na toto téma jsme napsali

Hejduk: Zrušme konečně bodový systém, nic neřeší

Když se zaváděl bodový systém v dopravě, byli jsme v očekávání, jak se změní chování českých řidičů.

Zapletal: Peníze na obchvaty? Prý raději slevy

1. září 2018 – den kdy si vládnoucí politici opět za peníze nás všech snaží koupit voliče. Od tohoto dne získávají studenti a důchodci 75% slevu na jízdném. Politici u korýtek předpokládají, že všichni studenti a důchodci jsou natolik natvrdlí, že jim na tento lep lehce skočí.

Mises: Města mají budovat parkovací místa

S blížícími se komunálními volbami začínáme dostávat dotazy od voličů na to, co konkrétně chceme prosadit. V Brně, kde kandiduji, máme palčivý problém s nedostatkem parkovacích míst. Situace je kritická: řidiči nemají kde zaparkovat a stávající koalice namísto rozšiřování parkovací kapacity prosadila paskvil s názvem rezidentní parkování.

Petrík: Je hlavním zájmem silniční policie bezpečnost?

Policie vysokou rychlostí pronásleduje řidiče překračující maximální povolenou rychlost. Pokud je překročení maximální rychlosti nebezpečné, pak je počínání policie ještě nebezpečnější.

Vavřín: Budoucnost patří elektromobilitě?

Prý je třeba lidi motivovat k nákupu elektromobilů. Protože lidé z pochopitelných důvodů auta na baterky moc nekupují, nastoupí finanční zvýhodnění. Co k tomu říct? Že se pan poslanec nestačil zorientovat v motoristických daních.