Svobodní: Tendr na mýto je projevem neschopnosti státního aparátu

Témata:

Výběr provozovatele mýtného systému potvrzuje, jak špatným hospodářem je stát. Výsledkem neschopnosti státního aparátu je předražená správa, která místo příjmů určených na opravy a výstavbu silnic, zásobuje kasu provozovatele.

Podstatou veřejné zakázky musí být zajištění výběru mýta s možností plovoucího tarifu: výše poplatku za vjezd na placený úsek závisí na časovém úseku dne a týdne podle toho, nakolik v daném čase poptávka převyšuje kapacitu komunikace. Technologie výběru má být čistě volbou provozovatele s tím, že veškeré náklady nese právě provozovatel. Pouze takto lze dosáhnout efektivnosti při nakládání s penězi nás daňových poplatníků.

Spolu s tím Svobodní navrhují snížit mýtné, aby dopravci měli motivaci jezdit po dálnicích a vybraných silnicích I. třídy. Snížení mýtného povede ke zlepšení stavu na silnicích I. a II. třídy, kamiony zbytečně nebudou objíždět zpoplatněné úseky, protože se jim to nevyplatí.

Republikové předsednictvo Svobodných


KONTAKT:
Martin Rumler
tiskový mluvčí strany Svobodných občanů
mluvci@svobodni.cz
773 697 985

Ohodnoťte článek:

(1 hlas)

Na toto téma jsme napsali

Petrík: Je hlavním zájmem silniční policie bezpečnost?

Policie vysokou rychlostí pronásleduje řidiče překračující maximální povolenou rychlost. Pokud je překročení maximální rychlosti nebezpečné, pak je počínání policie ještě nebezpečnější.

Vavřín: Budoucnost patří elektromobilitě?

Prý je třeba lidi motivovat k nákupu elektromobilů. Protože lidé z pochopitelných důvodů auta na baterky moc nekupují, nastoupí finanční zvýhodnění. Co k tomu říct? Že se pan poslanec nestačil zorientovat v motoristických daních.

Sečkár: Pořádek musí být

Ústavní soud rozhodl, že je možné pokutovat majitele auta za přestupek, aniž by se prokázalo, že ho skutečně řídil.

Marvan: Kamery pomáhají městské pokladně, nikoli bezpečnému provozu

Doufám, že se v Brně bude ještě dlouho pouze debatovat o zavedení úsekového měření, protože nejčastějšími příčinami nehod jsou nevěnování se plně řízení vozidla a nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem. Mám pochybnosti, že tuto situaci zlepší hypnotizování tachometru ze strachu z pokut.

Šoška: Pověst o břeclavském obchvatu

Někdo Břeclav zná jako vstupní bránu do Lednicko-Valtického areálu, jiný zase jako významný uzel železniční dopravy, někteří tudy projíždějí jednou za rok do Jugošky. Všechny návštěvy spojuje jedna věc, a to popojíždění v dopravních zácpách. Místní vám rádi poví, kolik hodin trvá cesta do centra města.

Pomozte nám

Staňte se příznivcem

Získejte možnost hlasovat v otevřených primárkách. Dostávejte pravidelné aktuality Svobodných do e-mailové schránky a pozvánky na naše akce.
Chci se stát příznivcem

Staňte se členem

Spolurozhodujte o politice Svobodných na jednotlivých úrovních. Účastněte se dění uvnitř Svobodných a volte kandidáty a orgány strany.
Chci se stát členem

Přispějte finančně

Přispějte Svobodným na jejich transparentní účet a podpořte důležitou volební kampaň v tomto roce.
Chci finančně přispět