Vláda platí reklamu EU z peněz daňových poplatníků, udeřili Svobodní

Svobodní se opřeli do připravovaného českého předsednictví v Radě EU. Nelíbí se jim nejen to, kolik peněz vláda utratí za naše předsednictví z kapsy daňových poplatníků, ale také to, že si za státní peníze kabinet Petra Fialy udělá pořádnou propagaci.

„Titanic se potápí, ale na palubě se stále tančí,“ ironicky poznamenal Libor Vondráček, předseda Svobodných. „Celkové výdaje na předsednictví EU vyjdou na 2,25 miliardy a vláda si v rámci toho udělá pořádné PR, vždyť sebepropagace za peníze občanů funguje úspěšně i v Evropské unii samotné,“ dodal Vondráček, který zároveň upozornil na to, že ministr pro evropské záležitosti zadal nadlimitní veřejnou zakázku, v rámci které chce za více jak 15 milionů korun nakoupit komunikační kampaň pro české předsednictví. 

„Za peníze daňových poplatníků bude vláda jistě propagovat, jak skvěle předsednictví zvládá a jak bychom bez EU nemohli přežít,“ předpokládá předseda Svobodných. Jedním dechem připomněl také to, že po příchodu kabinetu Petra Fialy došlo k navýšení rozpočtu na organizaci celého předsednictví o 400 milionů Kč.  Podle Libora Vondráčka to však není jediný nesmyslný státní výdaj na propagaci. Ministerstvo pro místní rozvoj vedené pirátským předsedou Ivanem Bartošem hodlá utratit 2 miliony Kč za moderní a inovativní audiovizuální dílo, které bude možné užívat na k tomu určených zařízeních virtuální reality. „Cílem zadavatele je ovlivnit u cílové skupiny smýšlení o fondech Evropské unie pozitivním směrem, tedy že členství v EU a projekty podpořené z fondu EU mají smysl a jsou přínosné lidem v českých regionech,“ píše se v zadávací dokumentaci s tím, že poptávané video musí navíc pracovat s prostorovým zvukem.  

„Částka to na první pohled není vysoká. Ale neměla by jít vláda příkladem v omezování zbytečných a hloupých výdajů? Absurdit není nikdy dost,“ kroutí hlavou nad další propagaci EU placených ze státní kasy Libor Vondráček. 

Zdroj: Parlamentní listy

Ohodnoťte článek:

(1 hlas)